Thursday, November 22, 2007

Jenis Bonus yang Disediakan untuk Ahli

Giblink juga menyediakan insentif lain sebagai tambahan untuk mereka yang komited dan memilih untuk aktif.

SALES COMISSION - adalah komisyen jualan yang diperolehi oleh ahli hasil jualan peribadi mereka serta jualan yang dibuat oleh ahli2 yang ditaja mereka. Perlu diingat, tidak semua orang akan menyertai gibline sebagai ahli sebaliknya ada yang hanya ingin mendapatkan produk untuk kegunaan sendiri. Komisyen ini dibayar seperti berikut:
Level 1 - 15%
Level 2 - 5%
Level 3 - 3%
Level 4 - 4%

BONUS POOL - 5% akan diambil dari hasil mingguan gibline untuk diagihkan kepada ahli-ahli yang layak ( mereka yang membuat penajaan minima 10 orang ). Agihan adalah seperti berikut:

BILANGAN PENAJAAN SHARE POOL
10 ~ 24 orang 1 bahagian
25 ~ 49 orang 3 bahagian
50 ~ 99 orang 10 bahagian
100 & keatas 25 bahagian

Samada anda seorang ahli yang aktif menaja atau hanya memilih untuk duduk diam, anda kan tetap buat "duit besar" di giblink. Dengan pay plan yang 100% satu garisan lurus umpama "escalator" panjang, semua "spillover" seluruh dunia akan jatuh dibawah anda (dalam line yang sama dan tentunya akan menolak pod anda dari satu gibline ke satu gibline (step) dengan cepat. Apa tidaknya kerana potensi pasaran tidak terbatas dan prospek adalah berbilion. Mana-mana " big player " yang mampu membawa ramai kumpulannya, katakan 10,000 tidak saja menguntungkan " big player " tersebut tetapi juga semua orang yang telah memiliki pod mereka dalam sistem tersebut. Plan gibline ini adalah plan saling membantu sebenarnya.



No comments: